پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
اخذ اولین تاییدیه دانش‌بنیان توسط واحد فناور مستقر در مرکز رشد ترشیز

اخذ اولین تاییدیه دانش‌بنیان توسط واحد فناور مستقر در مرکز رشد ترشیز

- 1402/09/05

شرکت آتی سلامت افرند مانا مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور ترشیز اولین شرکتی است که پس از افتتاح این مرکز رشد موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، شرکت آتی سلامت افرند مانا مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور ترشیز اولین  شرکتی است که پس از افتتاح این مرکز رشد موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردید. 

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ترشیز در این زمینه گفت: شرکت آتی سلامت افرند مانا در سال 98 در زمینه تولید ایمپلنت‌های ستون فقرات تاسیس شده و مدیران این شرکت دارای بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی بوده و تیم کاری این شرکت دارای متخصصان کارشناسی ارشد مکانیک و دکتری مهندسی پزشکی می باشد که بعنوان اولین شرکت پس از افتتاح مرکز رشد ترشیز در هفته دولت سال جاری توانست بر اساس ارزیابی انجام شده طبق «آیین‌نامه  اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان» و «قانون حمایت از  شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات»، موفق به  اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردد. 

عاقل با ذکر این نکته که این واحد تولیدی در سال 1399 با سرمایه گذاری اولیه صد میلیارد ریال اقدام به راه اندازی خط تولید، نصب ماشین آلات و ساخت نمونه اولیه جهت انجام آزمون‌های استاندارد نموده است، افزود: این  واحد فناور در سال 1401 موفق به انجام آزمون های مکانیکی و زیست سازگاری  محصول در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و اخذ استاندارد بین‌المللی  ISO 13485 شده و پایان سال 1401 پروانه تولید کیج بین مهره‌ای گردنی  قدامی، کیج‌های کمری تلیف و پلیف از جنس PEEK را از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دریافت نموده است. 

زارع پور مدیرعامل شرکت آتی سلامت افرند مانا نیز با اشاره به اینکه این شرکت دارای پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت، معدن تجارت می باشد، عنوان کرد: این شرکت از ابتدای سال 1402 اقدام به بازاریابی و فروش کیج‌های بین مهره‌ای PEEK نموده و در حال حاضر دارای نمایندگان توزیع و فروش در مشهد، تهران، اصفهان، ساری و کرمان می باشیم.

خوشبختانه در 6 ماهه اول سال  فروش این محصولات به مرز ده میلیارد ریال رسیده است. همچنین برای تکمیل سبد محصولات شرکت اقدام به تولید نمونه کیج گردنی تیغه‌دار و سیستم ثابت‌سازی خلفی کمری(پیچ های پدیکولار) نموده که انجام آزمون های آن در  آزمایشگاه های مورد تایید در حال انجام بوده و نتایج خوبی بدست آمده و طی  ماه های آینده پروانه تولید این محصولات صادر خواهد شد. 

وی از ویژگی‌های رقابتی محصولات این شرکت به تنوع کامل سایزهای  محصول با توجه به نیاز جراحان متخصص با توجه به آناتومی بیماران مختلف و ابزارهای جایگذاری این شرکت با توجه به طراحی خاص محصولات خود اشاره کرد و افزود: این شرکت در حال حاضر دارای 10 پرسنل بوده و پیش بینی فروش محصولات جدید این شرکت در سال آینده صد میلیارد ریال خواهد بود و قابلیت افزایش  پرسنل این مجموعه تا 30 نفر وجود خواهد داشت.

دانلود پیوست خبر مجید عاقل مجید عاقل
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.